ניהול כלכלת המשפחה בליווי מאמן כלכלי, הדרך הבדוקה לחיות בפלוס תמידי

לכולנו ברור עד כמה תהליך ניהול לכלכלת המשפחה חשוב לעצמאות הכלכלית של המשפחה. ועדיין, 80% מבתי האב בישראל נמצאים במשיכת יתר ומתגלגלים מהלוואה להלוואה. מה גורם לפער גדול כל כך בין ההבנה בצורך לבין הביצוע בפועל? יש שנשענים על אסטרטגיית "יהיה בסדר…", אחרים משוכנעים שזה זמני למרות שהזמני הוא המצב הכי קבוע. אחרים מחפשים באינטרנט טיפים לניהול תקציב משפחתי או התנהלות כלכלית נכונה, ועדיין, המרחק בן המידע שמתקבל לבין היישום עצום.

מדוע הרוב המוחלט של המשפחות בישראל לא מצליחות לנהל כראוי את התקציב המשפחתי? שלוש סיבות שקשורות אחת בשנייה:
  1. בניגוד למה שרבים חושבים – ניהול כלכלת המשפחה 
    זה לא רק קניות בסופר ותשלום חשבונות זהו חלק מיישום של התנהלות כלכלית נכונה המביא בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על ניהול משק הבית ואת כ-ו-ל ההוצאות: אלה שאנחנו חייבים כמו חשבונות, משכנתא, ביטוחים… ואלה שאנחנו רוצים כמו בילויים, ביגוד, חופשות, טלוויזיה חדשה. מנגד, יש את רשימת ההכנסות, כ-ו-ל ההכנסות,  אליהן יש להתייחס כמסגרת שאין לחצות אותה. כל חריגה ממסגרת זו, משיכת יתר, הלוואות גם גוררת תשלומי ריבית סטייל שוק אפור (כן, ריבית חריגה בבנק מגיעה גם ל-17%) והיא עוד משקולת בדרך לסחרור כלכלי. אבל ניהול הוצאות והכנסות הוא רק השלב הראשון.
  2. הצורך לעמוד במסגרת התקציב הוא החלק הקשה
    אגב, הקושי הגדול הוא בכלל קושי מנטלי מאד קשה לעמוד בפיתויים ולדחות סיפוקים בתרבות השפע בה אנחנו חיים, בעולם בו משוגרים אלינו מסרים שיווקיים בקצב של 6000 מסרים ביום ובכלכלה שמעודדת צרכנות ללא חשבון, לקיחת הלוואות קניה בתשלומים. קשה מאוד לשנות את המצב ללא שינוי מחשבתי ותפיסתי שיעלה אתכם על הפסים של צרכנות נבונה והתנהלות כלכלית נכונה שמובילים לחופש ועצמאות כלכלית. מטרתו של האימון הכלכלי היא בראש וראשונה להביא אתכם – הכלכלנים של המשפחה – לשלוש תובנות:
    – האחריות למצבכם הכלכלי היא שלכם ושלכם בלבד, וכך גם הכוח להחליט אם תהיו בפלוס או במינוס.
    – לא להיות חייב שקל לאף אחד. לא לבנק, לא לחברת האשראי… פשוט לא!!!
    – השליטה על הכסף שלכם חייבת להיות רק בידיים שלכם. כשאתם חייבים לבנק כסף (משיכת יתר, הלוואות…) בעצם השליטה בכלכלת הבית שלכם נמצאת בידיים של הבנק כי בכל רגע נתון הוא יכול לסגור את הברז.
  3. לעבור תהליך תפיסתי ולשנות דפוסי צרכנות ללא מאמן כלכלי כבר הוכיח את עצמו כערוץ לא יעיל
    ראשית מוכיחים זאת כל בתי האב (8 מתוך עשרה) שממשיכים להיות במינוס. שנית, עם יד על הלב, בוודאי גם אתם ניסיתם לצאת מהבור הכלכלי בכוחות עצמכם, והנה, בכל זאת אתם כאן. עכשיו תארו לעצמכם מצב  שמאמן כלכלי מוסמך מלווה אתכם, בונה בעבורכם תקציב משפחתי על בסיס הכנסות, הוצאות ומטרות ויעדים שכל אחד מבני המשפחה רוצה להשיג. מקצוען שמנחה, מציג פתרונות לבעיות, מתרגל איתכם קבלת החלטות כלכליות, מוודא שהדברים מיושמים נכון וטוב.

הפעם זה יעבוד תשאלו את אורית:

7/11/18
אריק היקר,
לפני כ 4 שנים עברנו איתך אימון כלכלי, התהליך לא היה קל בהתחלה, לא הבנתי איך מסתדרים עם התכנון הכלכלי שבנית לנו (ביחד איתנו), ניסיתי קצת ללחוץ וקצת 'לבעוט' אך ביקשת ממני לנסות ולתת לזה הזדמנות, להציב מטרות, חלומות, ולהתחיל לעבוד לטובתנו ולא לטובת הבנק.
היום אחה'צ שיתפתי את בני שאנחנו נפגשים איתך הערב ותגובתו היתה: "אני צריך להגיד לו תודה".
כל כך נכון, כל כך מדויק. בזכות התהליך שעברנו איתך, עמדנו בכל מטרה שהצבנו לעצמנו (ארוע בר מצווה, ארוע בת מצווה, נסיעה משפחתית ליער השחור, לימודי תואר ועוד.. וכבר עכשיו מתכננים את החופשה הבאה). לכל מטרה שהצבנו, הגענו כאשר הצלחנו לחסוך לטובתה, בלי הלוואות ובוודאי בלי מינוס (שליווה אותנו לאורך הרבה שנים לפני, ופרנס טוב טוב את הבנק).
ועל כך אריק, נבקש להגיד לך המוןןן תודה"
אורית קיסרי
[email protected]
054-9290086