תכנון תקציב משפחתי. הצעד הראשון לניהול כלכלת המשפחה בדרך לעצמאות כלכלית

תכנון תקציב משפחתי בדומה לכל תכנון אחר כמו תכנון לבניית בית, תכנון כביש, , תכנון טיול וכדומה. נתחיל בכך שאוספים את כל הנתונים: הוצאות, הכנסות, צורך ויעד להשגה של כל אחד מבני המשפחה, חסכונות, מצב חשבונות הבנק, התחייבויות קצרות מועד (רכישות שנעשו בתשלומים) וארוכות מועד (משכנתא, ביטוח…) וכל גורם משפיע אחר שצריך לשקלל בתכנון התקציב המשפחתי. ואז…

רגע לפני שלב תכנון תקציב משפחתי שני כללים מקדימים קריטיים לתהליך:

שלבי איסוף המידע המלא ושלב התכנון דורשים מכם לגייס את מלוא הכנות והיכולת להסתכל על הדברים בצורה אובייקטיבית. עיגול פינות ועצימת עיניים מנתון כזה או אחר תחזור אליכם כמו בומרנג. הרי בסופו של דבר המטרה היא להגיע לחופש כלכלי שמתבסס על שני כללי יסוד בלעדיהם אין יכולת לנהל תקציב משפחתי ביעילות ואין סיכוי להגיע לעצמאות כלכלית:

כלל יסוד ראשון: היחידים שצריכים לשלוט בכסף שלכם הם אתם.
לא הבנק שמסוגל בקליק אחד לסגור את הברז למי שנמצא בחריגה וסחרור כלכלי, לא חברת האשראי שבגלל חריגה מהמסגרת לא תכבד עסקאות באמצעות הכרטיס ולא אף גורם אחר. ככל שההתנתקות ואי התלות בגורמים אלה תהיה מהירה  יותר כך ייטב. חשוב לזכור! הבנק וחברות האשראי הם לא חברים שלכם, הם גוף כלכלי שמטרתו להרוויח כסף והמקור לרווחיו הם? נכון מאד… אתם. קניית כסף כמו הלוואה, משיכת יתר, דחיית חיובים או הגדלת מסגרת אשראי זו ההזדמנות שלהם לעשות כסף. הריבית יכולה להגיע לריבית של השוק האפור – 14…15..16…17% וכפועל יוצא השליטה על הכסף שלכם נמצאת בידיהם של הבנק וחברות האשראי.
כלל יסוד שני: לא להיות חייב לאף אחד שקל.
וזה אומר: מחסלים את ההלוואות וההתחייבויות שכבר קיימות, לא לוקחים יותר הלוואות, לא מנצלים מסגרת אשראי (למעשה לא משתמשים בה כלל, מה גם שהקצאת אשראי עולה לכם כסף), משלמים חשבונות וקניות בהתאם לניהול הוצאות הכנסות וכללי הצרכנות הנכונה כמו לצרוך רק מה וכמה שצריך.

שאלה:
לפני שאני ממשיך בנושא תכנון תקציב המשפחה, יש מצב שתעמדו בשני כללי יסוד אלה בכוחות עצמכם?
או שהייתם רוצים קודם לדבר איתי כדי להבין יותר לעומק את משמעות הדברים ואיך נכון לבצע אותם?
בכל מקרה הנה הטלפון הישיר שלי

אפשר להתקשר אלי: אהרון אסולין – הקל-כליסט
052-3252840
או למלא פרטים בטופס ואחזור אליך

אימון לניהול תקציב משפחתי מתוכנן, מפוקח ומאוזן

רבים מחפשים באינטרנט דרכים ליציאה ממינוס לפלוס…. התנהלות כלכלית נכונה… או טיפים לניהול משק בית. כמובן שחיפוש זה נועד לשפר התנהלות כלכלית אבל בפועל, מעטים מצליחים לעשות זאת בכוחות עצמם. וכראיה –  8 מכל עשרה בתי אב בישראל נמצאים במשיכת יתר וחריגה. רובם ככולם לא יודעים איך הם הגיעו למצב הזה.

בדיוק כמו שאדם שוכר את שירותיו של מאמן עסקי, מאמן כושר, מאמן להרזיה וחיטוב, מורה לנהיגה, או עו"ד , רו"ח, וכו'… כך גם במקרה שלנו. אימון ניהול תקציב משפחתי נועד למי שחפץ להתנהל מתוך חופש כלכלי, לשלוט על הכסף שלו ולנהל אותו בחוכמה, להגשים את היעדים שהציב לעצמו מבלי להיכנס להתחייבויות והלוואות ואפילו… כן… ואפילו להקטין את תשלומי המשכנתא ואת משך ההחזר של הלוואות ארוכות טווח.

נשמע יותר מידי טוב מכדי להיות אמיתי?

המתואר מעלה אולי נשמע לך יותר מידי טוב או קצת לא מציאותי?. ובוודאי עולה בלב השאלה: "איך נצליח לצאת מהמינוס מבלי לקחת הלוואות?"… או: "אין מצב שנצליח לנהל את כלכלת הבית מבלי להיכנס למשיכת יתר!". לא אני אשיב על שאלות אלה, אלא משפחת קיסרי שסיימה איתי את תהליך האימון לכלכלת המשפחה:
שם: דגן קיסרי טלפון נייד: 050-2114476 דוא"ל: [email protected]
"אריק היקר,
לפני כ 4 שנים עברנו איתך אימון כלכלי, התהליך לא היה קל בהתחלה, לא הבנתי איך מסתדרים עם התכנון הכלכלי שבנית לנו (ביחד איתנו), ניסיתי קצת ללחוץ וקצת 'לבעוט' אך ביקשת ממני לנסות ולתת לזה הזדמנות, להציב מטרות, חלומות, ולהתחיל לעבוד לטובתנו ולא לטובת הבנק.
היום אחה'צ שיתפתי את בני שאנחנו נפגשים איתך הערב ותגובתו היתה: "אני צריך להגיד לו תודה".
כל כך נכון, כל כך מדויק. בזכות התהליך שעברנו איתך, עמדנו בכל מטרה שהצבנו לעצמנו (ארוע בר מצווה, ארוע בת מצווה, נסיעה משפחתית ליער השחור, לימודי תואר ועוד.. וכבר עכשיו מתכננים את החופשה הבאה). לכל מטרה שהצבנו, הגענו כאשר הצלחנו לחסוך לטובתה, בלי הלוואות ובוודאי בלי מינוס (שליווה אותנו לאורך הרבה שנים לפני, ופרנס טוב טוב את הבנק).
ועל כך אריק, נבקש להגיד לך המוןןן תודה"