תקציב משפחתי מתוכנן ומנוהל זו דרך המלך לחופש כלכלי ולבית רגוע

תקציב משפחתי הוא בעצם תוכנית פעולה לשימוש יעיל בהכנסות של משק הבית. כל חריגה ממנו היא פתח לצרות. דומה כי כרטיסי האשראי, תשלומי קרדיט, אפשרויות פריסת תשלומים הם המקור לחריגה אבל בפועל, אלה הם רק אמצעי תשלום. הגורם האמיתי שנכנע לפיתויים הוא הגורם האנושי. אין פלא איפוא ש-80% מבתי האב בישראל נמצאים במינוס ובסחרור כלכלי. הקניית כללי ניהול תקציב משפחתי מתוכנן ומאוזן ואימון להתנהלות כלכלית נכונה הם הדרך הבדוקה להגיע לעצמאות כלכלית תוך סיפוק צרכי ומימוש מאוויי כל בני המשפחה.

מדוע ליצחק תשובה כן ולך לא?

אמנם, תקציב משפחתי מתנהל על פי אותם כללי ניהול כל תקציב אחר בכל סדר גודל כמו תקציב המדינה, התקציב של חברת טבע או עסקיו של יצחק תשובה עם הבדל אחד:
אף גורם מממן לא יהיה מוכן לבצע 'תספורת' לחובות שלך שנוצרו בגלל משיכת יתר, לקיחת הלוואות או שימוש אינטנסיבי בכרטיסי אשראי. בניגוד לתא המשפחתי, ארגונים גדולים ודמויות מפתח יכולים לאיים בפיטורי עובדים מאסיבי, מה שגורם למדינה ולבנקים להתייחס אליהם בכפפות של משי תוך ויתורים על חובות במאות מיליוני שקלים, הקטנת ריביות ושאר הטבות. אבל לך…

כשמדובר בכלכלת המשפחה אין 'הנחות' ואין 'תספורות'.

כאשר משפחה אינה מנהלת תקציב משפחתי מתוכנן המותאם לצורכי המשפחה מתחילה ההתדרדרות שמובילה במהירות אל המסלול ההתרסקות:
  • בדרך כלל זה מתחיל בשימוש מוגבר יותר בכרטיסי האשראי וביצוע עסקאות תשלומים
  • ואז עוברים לבקשות מחברות האשראי לפרוס את החיוב החודשי. אגב, רבים לא יודעים שהריבית על פריסות אלה דומה לריביות השוק האפור מה שמגדיל את משקל המעמסה הכספית.
  • נכנסים למינוס בבנק, ואם הוא כבר קיים מבקשים מהבנק להגדיל את מסגרת האשראי. גם כאן הריבית היא של שוק אפור.
  • לוקחים הלוואות לסגירת המינוס מבלי לשקלל את העובדה שעכשיו המעמסה על תקציב המשפחה כבדה עוד יותר.
  • ואז… בלית ברירה… פותחים תוכניות חיסכון שהיו מיועדות למטרות אחרות: חתונת הבן, טיפול שיניים, טיול לחו"ל או כדי להבטיח ביטחון כלכלי לעתיד
  • פודים את קרן ההשתלמות או הפנסיה כי אין יותר מהיכן לארגן כסף, וכך, בשורה התחתונה,  מאבדים את השליטה על הכסף שלכם ועל היכולת להחליט מה לעשות איתו, איך ומתי.

היית מאפשר לאחר ללחוץ על דוושת הדלק בזמן שאתה אוחז בהגה?

כנראה שלא. אבל זה בדיוק המצב ללא ניהול הוצאות הכנסות מפוקח ותואם לתקציב המשפחתי. תחילה הבנק 'מזרים דלק' (הוא מרוויח מזה) ונותן לך לנהוג איך ולאן שבא לך. אח"כ הוא משחרר את הרגל מעל הדוושה ומונע מעבר 'דלק פיננסי' (כי אתם בחריגה והוא מזהה סיחרור כלכלי) ובפועל, עכשיו הוא זה ששולט על הכסף שלך וקובע כמה רחוק תגיע. כך, לא רק המפרנסים אלא המשפחה כולה נמצאת בתוך מכונית שתקועה עמוק בבוץ. והיא שוקעת עוד יותר בגלל כל ניסיונות החילוץ כמו הלוואות, משיכת יתר, פריסת תשלומים… שעולים לך הרבה כסף ומגבירים את השקיעה כי בסופו של דבר את כל אלה צריך להחזיר ולשלם.

והמחיר היותר כבד שתשלמו לא נמדד כלל בכסף:

בכותרת התוכן ציינתי את המונח "בית רגוע". ולא סתם, עפ"י מחקרים הסיבה השכיחה ביותר לריבים ומתחים במשפחה היא כסף. בית רגוע זו התוצאה של ניהול תקציב משפחתי באופן מתוכנן ומפוקח. וכאשר המשפחה חורגת? מתחילים הכעסים, המתחים, ההתפרצויות, הוויכוחים, הצורך להגיד לילדים 'אין לי' ולהתמודד עם בושת הפנים ותחושת הכישלון. ואת כל זה אפשר היה למנוע ע"י ניהול תקציב המותאם לצורכי המשפחה.

 אימון לניהול תקציב משפחתי 

ניהול תקציב משפחתי הוא יותר מניהול הוצאות הכנסות, הוא חלק מניהול משק בית והוא הבסיס להתנהלות כלכלית נכונה. כמו שכבר נכתב ונאמר – 8 מעל עשרה בתי אב בישראל נמצאים במשיכת יתר וחריגה. רובם ככולם לא יודעים איך הם הגיעו למצב הזה. אלה שכן יודעים איך הגיעו למצב של חיים במינוס נוהגים לתרץ  ולתלות את הסיבות בגורמים שאינם תלויים בהם: קשה לחיות פה… אין מה לעשות… יוקר המחיה… זה זמני בלבד או-טו-טו נפתחת קרן השתלמות והמצב יתאזן… ועוד תירוצים לרוב.
אינני מפנה אצבע מאשימה חלילה. כל אלה הם לא רק תירוצים אלא מצב נתון. כן, יוקר החיים בישראל גבוה. כן, המשכנתא חונקת. אין ספק שקשה לעמוד בפני כל הפיתויים, המבצעים, הדילים של פעם בחיים ועוד אלפי הצעות שיווקיות שמשוגרות אלינו בקצב של 6000 מסרים שיווקיים ביום (כן, כן, זה נתון אמיתי!). אבל בהחלט אפשר ללמוד להתמודד. ובקצרה – אימון לניהול תקציב משפחתי .

עכשיו תארו לעצמכם מצב…

מצב בו עומד לצידכם מאמן כלכלי מוסמך שמלווה, מנחה, מציג פתרונות לבעיות, מתרגל איתכם קבלת החלטות כלכליות, בונה בעבורכם תקציב משפחתי על בסיס מטרות ויעדים שכל אחד מבני המשפחה רוצה להשיג ויוודא שהדברים מיושמים נכון וטוב.
אימון לניהול תקציב משפחתי .זה לא רשימת טיפים מה לעשות. הוא חלק מאימון להתנהלות כלכלית נכונה  המביא אתכם להכרה  ש: השליטה בכסף שלכם צריכה להיות שלכם, ורק אתם הם המחליטים מה לעשות בכסף שלכם (לא בנק, לא חב' אשראי ולא שום פיתוי). והבסיס להשגת השליטה בכסף שלכם הוא – לא להיות חייב שקל אחד לאף אחד. כן, אני יודע, המחשבה הראשונה שחולפת במוח היא – זה בלתי אפשרי לא להיות חייב שקל לאף אחד…

בלתי אפשרי?

משפחת קיסרי מוכיחה שדווקא אפשר
שם: דגן קיסרי טלפון נייד: 050-2114476 דוא"ל: [email protected]
 6/11/18
אסולין אהרון (אני ארשה לעצמי לקרוא לו אריק) הביא אותנו להבנה שהשינוי הכלכלי הוא בראש ובראשונה שינוי מחשבתי.
באמצעות הכלים שאריק סיפק לנו, תוך ליווי צמוד שלו, הגענו בתוך זמן לא ארוך מידי למצב מאוזן בחשבון הבנק ובחיים הכלכליים שלנו.
אנחנו ממליצים בחום רב על האימון הכלכלי והליווי הצמוד שאריק מוביל את לקוחותיו בדרך לעצמאות כלכלית ולגמילה מהתלות במינוס בבנק…