איך לצאת מהמינוס?
יותר חשוב לדעת איך נשארים בפלוס.

איך לצאת מהמינוס – 80% מבתי האב בישראל נמצאים ביתרת חובה בבנק, מתמודדים עם לחץ כלכלי, מתחים בזוגיות ובמשפחה ובכל יום אומרים לעצמם: 'אין מה לעשות'. לך יש יתרון עצום על פניהם. בניגוד לרוב השקועים ביתרת החובה, עשית צעד וחיפשת עזרה לבעיה ומענה לשאלה איך יוצאים מהמינוס. הרצון לשינוי הוא עמדת פתיחה מצויינת לתהליך של יציאה מהמינוס באמצעות התנהלות כלכלית נכונה שמונעת חזרה אל מתחת לקו האדום. על כך בתוכן הבא. שווה להשקיע שתי דקות קריאה. נתחיל בבקשה שלי אליך:

עצור!

אם התכוונת לקחת הלוואה מהבנק, מחברת האשראי או מכל מקור אחר – לעצור!!!
אנא, לפני כל פעולה שנועדה לכסות את המינוס אני מבקש ממך קודם להתקשר אלי כדי שנוכל לבחון יחד את התמונה כולה ולגבש  פתרון נכון וטוב יותר. יש עוד דרכי פעולה ומקורות מימון חוץ מאלה המוכרים לך. חשוב לזכור – הלוואה היא בבחינת פלסטר למקרה שדורש ניתוח. ההקלה בכיסוי המינוס ע"י הלוואה היא רגעית, מטעה, יקרה, ובשורה התחתונה רק מגדילה את הבעיה האמיתית.

אני כאן  052-3252840.

המינוס הוא בכלל לא הבעיה

להיות במינוס זה כמו לנסוע בדרך מהירה שמובילה לשום מקום ובהרבה מקרים לתהום שקשה לצאת ממנה.  רבים מאשימים (שלא לומר מתרצים) את המדיניות הכלכלית של הממשלה, את יוקר המחיה, מחירי הדלק…הירקות…הדיור… הבנקים, חברות האשראי, אבל בפועל, המינוס הוא לא הבעיה אלא התוצאה של התנהלות כלכלית לא נכונה, אי הגדרת תקציב ועמידה בו, אבדן גבולות, אצבע קלה על ההדק של כרטיסי האשראי וכדומה.
כן, נכון, במבט קצר מועד המינוס הוא הבעיה הכואבת ביותר ואשר בגללה חיפשת בגוגל פתרון ומוצא. אבל, ללא התנהלות כלכלית נכונה, ללא בניית תקציב משפחתי (ועמידה בו ללא חריגות וויתורים לעצמכם) וללא ההבנה שהמינוס הוא לא רק מחסור בכסף אלא בעיקר ויותר חשוב – אובדן השליטה שלך בכסף שלך, והעברת השליטה בחיי משפחתך לידי הבנק –  שיאפשר משיכת יתר או יסגור את הברז לפי ראות עיניו והאינטרסים שלו בלבד.

איך הגעת לשם?

מינוס לא נוצר מעצמו. הוא תוצאה של ההתנהלות הכלכלית שמביאה לדרך ללא מוצא. 
ויש לכם שותפים למצב. הבנקים תורמים את חלקם כי הם מעוניינים שלקוחות יהיו במינוס ויעשירו את קופת הבנק ע"י ריבית שמתקרבת לריביות הנהוגות בשוק האפור. גופים מסחריים שמציעים לקנות באין ספור תשלומים,  ואחרונים, "החביבים" על כולם, הם כרטיסי האשראי שנותנים תחושה של יהיה בסדר… זה בתשלומים… רק בחודש הבא יהיה חיוב… או ע"י הקצאת אשראי החוץ בנקאי שבשורה התחתונה מכפיל את חומרת המצב ואת עומקו של הבור הכלכלי.

אז איך יוצאים מהמינוס?

יש קשת רחבה של אפשרויות אבל קודם כל – עושים פניית פרסה מחשבתית.
הכסף שלך הוא שלך. אסור שהבנק יהיה שותף לניהול הכסף שלך ובטח שלא זה שקובע מה תעשה עם הכסף שלך. לכן, כדי להגיע לעצמאות כלכלית, צריך ללמוד איך להתנהל נכון עם כסף, (הכסף שלך ולא של הבנק), לרכוש ארגז כלים שכולל בין היתר: כללים לצרכנות נבונה, כלים לבניית תקציב משפחתי שמותאם לערכי המשפחה שלך, ניהול תקציב משפחתי מאוזן, ועוד מהלכים הקשורים לכלכלת המשפחה.  כאן אני נכנס לתמונה.
אחרי שנעשה ביחד בדק בית כלכלי – הכנסות, הוצאות, התחייבויות, תוכניות שלכם לעתיד, תיעדוף רכישות שחייבים לבצע, מקורות הכנסה נוספת פוטנציאליים וכדומה אבנה לכם תוכנית כלכלית ואלווה אתכם לצורך יישומה. והתוצאות לא יאחרו לבוא ואף יפתיעו אתכם
  • דבר ראשון נגיע  למצב בו חשבון הבנק יהיה בפלוס.
  • אולי נשמע כרגע הזוי אבל אפילו תתחילו לחסוך
  • חברות האשראי אולי יהיו עצובות אבל אתם תשמחו כי חלק מהתהליך הוא כיסוי כל התחייבויות התשלומים והקרדיט שעולים לכם הרבה כסף
  • התקציב המשפחתי יתוכנן לפי הצרכים והתוכניות העתידיות של כל אחד מבני המשפחה.
  • ובשורה התחתונה, מהר מאד תגיעו למצב של חופש כלכלי.

בדיוק כמו משפחת קיסרי

אריק היקר,
לפני כ 4 שנים עברנו איתך אימון כלכלי, התהליך לא היה קל בהתחלה, לא הבנתי איך מסתדרים עם התכנון הכלכלי שבנית לנו (ביחד איתנו), ניסיתי קצת ללחוץ וקצת 'לבעוט' אך ביקשת ממני לנסות ולתת לזה הזדמנות, להציב מטרות, חלומות, ולהתחיל לעבוד לטובתנו ולא לטובת הבנק.

היום אחה'צ שיתפתי את בני שאנחנו נפגשים איתך הערב ותגובתו היתה: "אני צריך להגיד לו תודה".
כל כך נכון, כל כך מדויק. בזכות התהליך שעברנו איתך, עמדנו בכל מטרה שהצבנו לעצמנו (ארוע בר מצווה, ארוע בת מצווה, נסיעה משפחתית ליער השחור, לימודי תואר ועוד.. וכבר עכשיו מתכננים את החופשה הבאה). לכל מטרה שהצבנו, הגענו כאשר הצלחנו לחסוך לטובתה, בלי הלוואות ובוודאי בלי מינוס (שליווה אותנו לאורך הרבה שנים לפני, ופרנס טוב טוב את הבנק).

ועל כך אריק, נבקש להגיד לך המוןןן תודה"

אורית קיסרי
[email protected]
054-9290086